Kun saamme valmiiksi verkkosivuston rakentamisen ja toteutamme hakukonepromootiota, emme tule toimeen ilman avainsanoja. Vain etsimällä kohdeasiakkaiden tarkat avainsanat voivat verkkosivujemme rakentaminen olla arvokasta. Vastaavasti, kun lisäämme avainsanaasettelua verkkosivuston rakentamiseen ja edistämiseen, meidän on myös löydettävä tarkat avainsanat. Joten, miten löydämme sopivia avainsanoja verkkosivustojen rakentamiseen ja edistämiseen, jotta saadaan "tarkkoja kyselyitä"?
Kerää ensin avainsanat verkkosivustojen rakentamista varten ja suodata ne sitten. Suodatuksen jälkeen voimme asetella avainsanat. Myöhemmän optimoinnin jälkeen verkkosivustosi avainsanat voivat edelleen olla kärjessä. Joten kysymys kuuluu, mistä keräämme avainsanat?
Voimme kerätä avainsanoja seuraavilla tavoilla:
Käytän kuitenkin henkilökohtaisesti Baidun tarjousavustajaa avainsanoja valitsemaan avainsanankeruumenetelmällä, jota käytetään yleisesti verkkosivustojen rakentamiseen ja mainostamiseen.
Avainsanojen keräämisen jälkeen voimme alkaa suodattaa avainsanoja. Yleensä kun valitsemme avainsanoja, valitsemamme hakujen ja hakemiston kokonaismäärä ei voi olla liian pieni tai liian korkea, joten jos se on liian pieni eikä kukaan ole hakenut, se on merkityksetöntä, avainsanakilpailu on liian kovaa ja avainsanasijoitus liian vaikeaa.