När vi slutför webbplatsbyggandet och bedriver marknadsföring via sökmotorer kan vi inte klara oss utan sökord. Endast genom att hitta korrekta sökord för målkunder kan vår webbplatskonstruktion vara värdefull. När vi lägger till sökordslayout för webbplatskonstruktion och marknadsföring måste vi också hitta korrekta sökord. Så, hur hittar vi lämpliga sökord för webbplatskonstruktion och marknadsföring, för att få "korrekta frågor"?
Samla först in nyckelord för webbplatsbyggande och filtrera dem sedan. Efter filtrering kan vi layouta sökorden. Efter senare optimering kan din webbplatss sökord fortsätta att vara överst. Så frågan är, var ska vi samla sökorden?
Vi kan samla in nyckelord på följande sätt:
Däremot använder jag personligen Baidus budgivningsassistent för att välja sökord genom sökordsinsamlingsmetoden som vanligtvis används för webbplatskonstruktion och marknadsföring.
Efter att ha samlat in nyckelord kan vi börja filtrera sökord. När vi väljer sökord kan det totala antalet sökningar och index vi väljer inte vara för lågt eller för högt, så om det är för lågt och ingen har sökt är det meningslöst, sökordskonkurrensen är för hård, och sökordsrankning för svårt.