Apabila kami menyelesaikan pembinaan laman web dan menjalankan promosi enjin carian, kami tidak boleh melakukannya tanpa kata kunci. Hanya dengan mencari kata kunci tepat pelanggan sasaran boleh pembinaan laman web kami bernilai. Begitu juga, apabila menambah susun atur kata kunci untuk pembinaan dan promosi tapak web, kami juga perlu mencari kata kunci yang tepat. Jadi, bagaimana kita mencari kata kunci yang sesuai untuk pembinaan dan promosi laman web, untuk mendapatkan "pertanyaan yang tepat"?
Mula-mula, kumpulkan kata kunci untuk pembinaan tapak web dan kemudian tapisnya. Selepas penapisan, kita boleh susun atur kata kunci. Selepas pengoptimuman kemudian, kata kunci tapak web anda boleh terus berada di bahagian atas. Jadi persoalannya, di manakah kita akan mengumpul kata kunci?
Kami boleh mengumpul kata kunci dengan cara berikut:
Walau bagaimanapun, saya secara peribadi menggunakan pembantu pembidaan Baidu untuk memilih kata kunci melalui kaedah pengumpulan kata kunci yang biasa digunakan untuk pembinaan dan promosi laman web.
Selepas mengumpul kata kunci, kami boleh mula menapis kata kunci. Secara amnya, apabila kita memilih kata kunci, jumlah carian dan indeks yang kita pilih tidak boleh terlalu rendah atau terlalu tinggi, sehingga jika terlalu rendah dan tiada siapa yang mencari, ia tidak bermakna, persaingan kata kunci terlalu sengit, dan kedudukan kata kunci terlalu sukar.