Birçok kurumsal şirketin yöneticileri "şirket web sitesi oluşturmanın maliyeti nedir?" sorusunu sorduğunda, neden bazı şirketlerin çok pahalı fiyatlar verirken bazılarının çok ucuz fiyat teklif ettiğini merak edeceklerdir. Özellikle web sitesi yapımının nispeten gelişmiş olduğu bir yer olan Shenzhen'de, farklı büyüklükte binlerce web sitesi yapım şirketi var ve ayrıca çok sayıda kişisel web sitesi oluşturma stüdyosu da bulunuyor. Bunun nedeni, son tahlilde, web sitesi için nitelikli standartların bulunmamasıdır. inşaat ve beceri eşiği yüksek değil.

Shenzhen'de bir şirket web sitesi oluşturmanın maliyeti ne kadardır? Bu sorunu anlamak için öncelikle şirketin web sitesine yönelik beklentilerinizi ve web sitesi yapım ve üretim sürecini ve maliyet kompozisyonunu anlamanız gerekir.
Önce beklentilerden bahsedelim. Örneğin, bir web sitesi oluşturuyorsanız, bu yalnızca kartvizitinizdeki bir URL mi olacaktır? Yoksa şirketinizin tanıtımını yapmak, müşterilere bilgi vermek ve müşterileri şirketinizin işletmesine çekmeye yardımcı olmak mı istiyorsunuz? Eğer birincisiyse, bir web sitesini özelleştirmenize hiç gerek yoktur; yalnızca birkaç yüz yuan'a mal olan bir şablon web sitesi satın almanız yeterlidir. Ancak müşterilerin web sitesi aracılığıyla ilgili bilgileri bulmasını, size müşteri getirmesini ve şirket markasını tanıtmasını umuyorsanız, o zaman web sitesi oluşturmanız gerekir ve maliyeti genellikle 10.000 ile 30.000 arasında değişir. Aşağıda, Fangwei Network size kurumsal özelleştirilmiş web sitelerinin üretim sürecine ilişkin ayrıntılı bir giriş sunacaktır:
Genel bir kurumsal web sitesi oluşturmanın maliyeti aşağıdakilerden oluşur:
- Web sitesi alan adı kayıt ücreti: Yıllık olarak alınır ve her yıl yenilenmesi gerekir. Bir yıl kullanıp ikinci yılda alan adını ödemezseniz, süresi dolduğunda kullanılmaz. com.cn alan adı daha uygun, genellikle 50-100, tabi ki başka ülkelerden de var alan adları daha pahalı, yılda yaklaşık 300, HK alan adları gibi;
- Web sitesi alanı sunucusu maliyeti: Bu, sunucu türüne ve yapılandırmasına göre belirlenir. Genellikle kurumsal web siteleri için bir sanal ana bilgisayar yeterlidir. Göreceli olarak stabil olan ve maliyeti birkaç yüz ile yaklaşık 2.000 arası olan Alibaba Cloud sanal ana bilgisayarın kullanılması önerilir. Tabii eğer bütçeniz yeterliyse veya şirketin birden fazla web sitesi varsa, maliyeti yaklaşık 4.000 veya daha fazla olan bağımsız bir sunucu satın alabilirsiniz. Bu da yıllık olarak ücretlendirilir ve her yıl yenilenmesi gerekir;
- Web sitesi tasarım ücreti: Genellikle tasarımcının seviyesi, sütun sayısı, sayfa uzunluğu vb. faktörlere göre belirlenen web sitesi arayüz tasarımı maliyetidir. Kurumsal web sitesi özelleştirme ücretlerinde de en büyük farktır çünkü bazı tasarımcılar birkaç bin kazanırken bazıları on binlerce ödüyor. Bu aynı zamanda bazı web sayfalarının üst düzey ve şık olmasına, bazılarının ise çok sıradan olmasına yol açıyor;
- Web sitesi ön uç üretim maliyetleri: Web sitesi sayfaları tasarlandıktan sonra ön uç oluşturmaya başlamak gerekir. H5'in ortaya çıkması nedeniyle bazı kurumsal web siteleri daha fazla işleve ihtiyaç duyar ve üretilen ve görüntülenen işlevler de daha güzel olur. Genellikle daha fazla işleve sahip olanlar daha pahalıdır;
- Web sitesi arka uç programı maliyeti: Web sitesi tamamlandıktan sonra genellikle haberleri, şirket bilgilerini, şirket ürünlerini, şirket vakalarını, işe alım bilgilerini vb. her gün güncellemeniz için bir arka uç yönetim sistemi oluşturulacaktır. Kurumsal bir web sitesi ise, arka uç yönetimi genellikle nispeten basittir, bu nedenle yalnızca güvenliğe ve bilgi yönetiminin uygun olup olmadığına dikkat etmemiz gerekir.
- Web sitesi dili sürümü ve web sitesi terminali. Çince versiyona ek olarak İngilizce versiyon, Japonca versiyon vb. de yapmanız gerekiyorsa, maliyet kesinlikle daha yüksek olacaktır. İkinci olarak bilgisayar versiyonunu yapmanın yanı sıra IPAD versiyonunu ve mobil WeChat versiyonunu da yapmanız gerekiyor, dolayısıyla maliyet de buna göre artacaktır.
- Web sitesi bakım maliyeti: Web sitesinde bir sorun olduğunda, web sitesi yapım şirketinin sorunu zamanında çözmenize yardımcı olması gerekir. Bu kısım işçilik maliyetlerini içerir.
- Satışçının komisyonu ve şirketin giderleri eşit olarak paylaşılıyor. Genel olarak, bir proje işbirliği için müzakere edildiğinde bir satış elemanına ihtiyaç duyulur ve satış elemanı genellikle %10-15 civarında bir komisyon alır. Şirketin giderlerinin eşit olarak paylaşıldığını söylemeye gerek yok.
- Web sitesi yapımı söz konusu olduğunda, "Şirket web sitesi oluşturmanın maliyeti nedir?" sorusuna dair bir ön anlayışa sahip olduğunuzu düşünüyorum.